Usein kysytyt kysymykset

 

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Kulta-Aika

Tietoa Kulta-Ajasta

Kulta-Aika on vuonna 1949 perustettu kulta- ja kellosepänliike. Olemme kotimainen perheyritys. Palvelemme asiakkaitamme kahdessa myymälässä sekä verkkokaupassa. Valikoimastamme löydät tunnetut ja laadukkaat kello- ja korubrändit sekä pienemmät kotimaiset koru- ja sormusvalmistajat. Olemme kaikkien myymiemme merkkien virallinen jälleenmyyjä ja tuotteet ovat aitoja.

Laajan tuotevalikoiman lisäksi tarjoamme ammattitaidolla tuotetut kellosepän ja kultasepän palvelut, kuten kellojen ja korujen huollot ja korjaukset, paristonvaihdot ja kaiverrukset.

Missä Kulta-Aika myymälät sijaitsevat

Kulta-Aika myymälät sijaitsevat pääkaupunkiseudulla Helsingissä ja Vantaalla, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Meille on helppo tulla asioimaan!

Myymälöiden tarkemmat sijainnit, yhteystiedot sekä aukioloajat löydät täältä.

Onko verkkokaupan hinnat voimassa myös myymälässä?

Verkkokaupalla ja Kulta-Aika myymälöillä voi olla eri alennuskampanjoita, joten verkkokaupan alennushinnat eivät ole automaattisesti voimassa myymälöissä ja kaikki myymälöiden tarjoukset eivät puolestaan ole voimassa verkkokaupassa.

Ostaako Kulta-Aika romukultaa tai vanhoja koruja/kelloja?

Emme osta romukultaa, vanhoja koruja tai kelloja.

 

Tuotteista

Onko Kulta-Aika valtuutettu jälleenmyyjä? Ovatko tuotteet aitoja?

Kyllä on. Kulta-Aika on valtuutettu jälleenmyyjä kaikille myynissä oleville tuotteille ja tuotemerkeille. Kaikki myymämme tuotteet ovat ostettu virallisilta maahantuojilta ja/tai valmistajilta.

Toimitamme tuotteet valmistajien alkuperäisissä rasioissa ja useilla tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu.

Onko tuotteilla takuu ja mitä se kattaa?

Kaikilla Kulta-Ajasta ostetuilla tuotteilla on valmistajan / maahantuojan myöntämä takuu. Kelloissa takuu kattaa valmistusvirheet sekä kellon koneiston virheet takuuajan ollessa voimassa. Useimpien kellomerkkien takuuaika on vähintään 2 vuotta. Korujen osalta takuu kattaa valmistusvirheet tuotteessa.

Takuu ei kata käytöstä aiheutuvaa normaalia kulumista eikä huolimattomasta käytöstä johtuvia rikkoutumisia. Päätöksen viallisen tuotteen takuunalaisuudesta tekee valmistaja.

Onko kelloissa valmiiksi paristot?

Kyllä on. Kaikissa paristokäyttöisissä kelloissa on valmistajan toimesta asennettu tehdasparisto, joten kello on heti käyttövalmis. 

Myönnämme paristolle vuoden takuun. Jos kellon paristo loppuu vuoden sisällä ostopäivästä, hyvitämme teille kuittia vastaan paristonvaihtokulut kahdeksaan (8) euroon asti tai vaihtoehtoisesti voit käydä vaihdattamassa kelloon pariston veloituksetta missä tahansa Kulta-Aika myymälässä.

Lyhennättekö kellon rannekkeen valmiiksi? 

Kyllä, halutessasi lyhennämme tilaamasi kellon rannekkeen veloituksetta ennen kellon toimittamista. Rannekkeen lyhennys ei pidennä tilauksen toimitusaikaa. Voit myös käydä lyhentämässä kellon rannekkeen kuittia vastaan veloituksetta missä tahansa Kulta-Aika myymälässä. Veloituksettoman rannekkeen lyhennyksen valitset helposti tuotekortilla olevasta lisäpalvelut -valikosta.

Tuleeko tuotteiden mukana rasiaa / laatikkoa?Kyllä tulee. Toimitamme kaikki tuotteet valmistajan alkuperäisessä rasiassa. 
Onko tuotteilla sama hinta verkkokaupassa ja myymälässä?
Myydäänkö korvakorut pareittain vai yksitellen?

Kaikki korvakorumme myydään lähtökohtaisesti aina pareittain. Ilmoitettu hinta sisältää siis kaksi kappaletta korvakoruja, eli täyden parin. Jos tuote myytäisiin poikkeuksellisesti yksittäin, siitä on aina erillinen ja selkeä maininta tuotekuvauksessa. Tuotekuva toimii myös hyvänä ohjenuorana: jos tuotekuvassa on kaksi korvakorua, toimitukseen kuuluu pari.

 

Takuu ja huolto

Onko tuotteilla takuu ja mitä se kattaa?

Kaikilla Kulta-Ajasta ostetuilla tuotteilla on valmistajan / maahantuojan myöntämä takuu. Kelloissa takuu kattaa valmistusvirheet sekä kellon koneiston virheet takuuajan ollessa voimassa. Useimpien kellomerkkien takuuaika on vähintään 2 vuotta. Korujen osalta takuu kattaa valmistusvirheet tuotteessa.

Takuu ei kata käytöstä aiheutuvaa normaalia kulumista eikä huolimattomasta käytöstä johtuvia rikkoutumisia. Päätöksen viallisen tuotteen takuunalaisuudesta tekee valmistaja.

Miten voin toimittaa tuotteen takuuhuoltoon?

Laadukkaista tuotteistamme ja tarkoista toimintatavoistamme huolimatta voi vastaanottamassasi tuotteessa olla virhe. Suuret pahoittelut! Takuuasioissa olethan asiakaspalveluun yhteydessä heti virheen huomattuasi. Takuuasioissa tavoitatte asiakaspalvelumme sähköpostilla osoitteesta verkkokauppa@kulta-aika.fi.

Virheilmoituksen vastaanotettuamme ohjeistamme sinua tuotteen toimittamisessa takuuhuoltoon. Voit myös toimittaa tuotteen valmistajan takuuhuoltoon sinua lähimmän jälleenmyyjäliikkeen kautta. 

Kuinka kauan takuuhuolto kestää?

Huoltoaika riippuu huollettavasta tuotteesta, sen huoltotarpeesta, sekä mahdollisten varaosien saatavuudesta. Pääsääntöisesti takuuhuollot kestävät noin 2-3 viikkoa lähetysaikoineen.

Onko takuuhuolto ilmainen?

Takuuhuollosta ja korjauksesta ei koidu asiakkaalle kustannuksia, mikäli korjattava vika kuuluu takuun piiriin. Tuotteen toimittaminen valtuutettuun huoltoon on myös asiakkaalle maksutonta.

Jos tuotteessa ilmennyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin, on asiakkaan vastattava tuotteen korjaukseen liittyvistä kustannuksista. Huoltoliike voi veloittaa tarkistuskäynnistä myös hinnastonsa mukaisen tarkistusmaksun sekä toimituskulut.

 

Tilauksen toimitus

Kuinka kauan tilauksen toimitus kestää?

Varastotuotteet toimitamme 1-4 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä, useimmiten kuitenkin jo 1-2 arkipäivässä. Myymälästä noudettavien tilauksien toimitusaika on noin 1-3 arkipäivää.

Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole heti varastossamme, tai kyseessä on tilauksesta valmistettava tuote, voit kysyä tarkempaa toimitusaikaa verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Tilaukseni on edelleen käsittelyssä / keräilyssä. Miksi tilaustani ei ole toimitettu?

Toimitamme verkkokauppatuotteita neljästä eri varastosta ja varastojen välisten siirtojen vuoksi tuotetta ei välttämättä saada kuitattua toimitukseen heti tilauspäivänä. Varastotuotteiden toimitusaika on kuitenkin 1-4 arkipäivää.

Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole ollut heti varastossa, on tuotteen arvioitu toimitusaika 3-25 arkipäivää. Aikaikkuna on laaja, sillä toimittajasta riippuen tuotteiden saatavuus ja toimitusajat vaihtelevat selvästi. Tilaus on käsittelyssä -tilassa siihen asti, että tuote saapuu varastoomme ja se saadaan toimitukseen. Tilauksen tarkempaa toimitusaikaa voit kysyä asiakaspalvelusta.

Mitkä toimitustavat on käytössä verkkokaupassa?

Kulta-Ajan verkkokaupasta voit tilata tuotteita Postin ja DHL:n toimitustavoilla tai valita toimitustavaksi noudon mistä tahansa Kulta-Aika myymälästä. Toimitamme tuotteet ulkomaille käyttämällä DHL Express -palvelua.

Lisää tietoa tarjoamistamme toimitustavoista voit lukea täältä.

Kuinka paljon toimitus maksaa?

Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikkiin yli 50 € arvoisiin tilauksiin. Alle 50 € arvoisiin tilauksiin lisätään 5,90 € suuruinen toimituskulu. Nouto myymälästä on aina ilmainen.

Postin ja DHL:n kotiinkuljetuksien hinnat löydät täältä.

Tilaukseni ei ole saapunut perille. Mitä teen?

Mikäli tilaamasi tuote on varastotuote, on sen toimitusaika 1-4 arkipäivää. Mikäli tuote ei ole saapunut sinulle neljän arkipäivän kuluessa toimitusvahvistuksen saamisesta, niin otathan asiakaspalveluumme yhteyttä. Voit myös tarkastaa tilauksesi kulun Postin lähetyksen seuranta -sivulta. Tilauksesi lähetystunnuksen löydät sähköpostiisi lähetetystä toimitusvahvistuksesta.

Jos tilaamaasi tuotetta ei ole ollut suoraan verkkokaupan varastossa, voit kysyä arvioitua toimitusaikaa asiakaspalvelusta.

Kuinka kauan Posti säilyttää lähetystäni?

Saat Postin noutoilmoituksen yhteydessä tiedon paketin viimeisestä noutopäivästä, jonka jälkeen Posti palauttaa lähetyksen automaattisesti lähettäjälle. Noutamattomista lähetyksistä perimme toimitusehdoissamme mainitut kustannukset.

Mikäli toivot tilauksellesi myöhempää toimitusaikaa, niin mainitse tästä tilauksen yhteydessä tai ole asiakaspalveluumme yhteydessä ja sovitaan sinulle sopiva lähetyspäivämäärä.

Kuinka kauan tilaus on noudettavissa myymälästä?

Tilaus, jossa on toimitustavaksi valittu nouto myymälästä, peruutetaan ja hyvitetään automaattisesti, jos tilausta ei ole noudettu 60 päivän kuluessa sen toimittamisesta.

 

Tilauksen maksaminen

Mitkä maksutavat on käytössä verkkokaupassa?

Kulta-Ajan verkkokaupassa voit valita sinulle sopivan maksutavan useista eri vaihtoehdoistamme, maksutapojen tarjoajina ovat Paytrail ja Klarna.

Paytrailin tarjoamat maksutavat ovat MobilePay, ApplePay, verkkopankit, luottokortit sekä lasku ja osamaksu. Klarnan tarjoamia maksutapoja ovat lasku, osamaksu, verkkopankit ja luottokortit.

Onko verkkokaupassa maksaminen turvallista?

Kyllä on. Maksaminen tapahtuu maksunvälittäjien omilla sivuilla ja me emme käsittele tai tallenna maksutietojasi.

Voinko maksaa laskulla vasta saatuani tilaukseni?

Kyllä voit. Valitsemalla maksutavaksi Klarna laskun tai osamaksun saat laskun vasta, kun tuote on toimitettu.

Selaa tarjoamiamme maksutapoja tästä.

Voiko myymälässä maksaa käteisellä?

Kyllä onnistuu! Myymälässä voi maksaa käteisellä ja yleisimillä korteilla.

Voinko käyttää lahjakortin verkkokaupassa?

Kulta-Aika tarjoaa kahdenlaisia lahjakortteja; digitaalisia lahjakortteja verkkokauppaan sekä myymälästä ostettavia fyysisiä lahjakortteja myymälöihin.

Fyysistä lahjakorttia ei ole mahdollista käyttää verkkokauppatilaukseen. Verkkokaupan digitaalinen lahjakortti toimitetaan heti oston jälkeen suoraan sähköpostiin. Sähköpostiviestin mukana saat lahjakortin koodin, joka käytetään syöttämällä koodi verkkokaupan ostoskorissa olevaan alennuskoodi -kenttään.

Palautin tilaukseni. Miten saan maksun takaisin?

Maksun palauttamiseen tarvittavat tiedot saamme tilauksen maksunvälittäjältä. Maksu palautuu aina samalle maksutavalle, jolla tilaus on tehty. Maksamaton lasku / osamaksu mitätöidään.

Ongelmia maksamisessa?

Mikäli sinulla ilmenee ongelmia tilauksen maksamisessa, suosittelemme tyhjentämään selaimen välimuistin ja kokeilemaan tilausta hetken päästä uudestaan. Voit myös halutessasi kokeilla toista maksutapaa.

Jos ongelma toistuu, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme! Tarvittaessa voit myös olla suoraan yhteydessä Klarnan tai Paytrailin asiakaspalveluun.

 

Vaihto- ja palautusoikeus

Onko verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla vaihto- ja palautusoikeus?

Verkkokaupasta tilatuille palautuskelpoisille ja käyttämättömille tuotteille tarjoamme pidennetyn 30 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden.

Lue lisää vaihto- ja palautusoikeudesta täältä.

Mitä vaihto- ja palautusoikeus koskee?

Vaihto- ja palautusoikeus koskee kaikkia varastotuotteita, jotka ovat palauttaessa käyttämättömiä ja uudenveroisessa kunnossa. Tuotteiden ja niiden mukana tulleiden osien, esimerkiksi laatikoiden, on oltava virheettömässä kunnossa. 

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityjä tuotteita (kaiverrus, kellon rannekkeen lyhennys jne), asiakkaan toiveesta tehtaalta tilattuja ja tilauksesta valmistettavia tuotteita sekä käyttöönotettuja ja aktivoituja älykelloja.

Saako tuotetta sovittaa menettämättä vaihto- ja palautusoikeutta?

Kyllä saa. Sinulla on oikeus sovittaa tuotetta varoen ja tutustua siihen samaan tapaan kuin se olisi mahdollista myymälässä. Kuitenkin jos tuotteessa on käytönjälkiä, ei sillä ole enää vaihto- tai palautusoikeutta. Sovitathan siis tuotteita varoen!

Mitä älykellojen vaihto- ja palautusoikeus koskee?

Älykellojen vaihto- ja palautusoikeus koskee älylaitetta, joka on käyttämätön ja kaikinpuolin uuden veroinen. Laitetta ei saa käynnistää ja laitteesta ei saa poistaa suojakalvoja. Älylaitetta saa sovittaa, mutta sitä ei saa käynnistää ja käyttää, jotta voit saada täyden vaihto- ja palautusoikeuden.

Älykellon ominaisuuksiin voit tutustua ohjekirjan avulla.

Palautin tilaukseni. Miten saan maksun takaisin?

Maksun palauttamiseen tarvittavat tiedot saamme tilauksen maksunvälittäjältä. Maksu palautuu aina samalle maksutavalle, jolla tilaus on tehty. Maksamaton lasku / osamaksu mitätöidään.

Kuinka nopeasti palautukseni käsitellään?

Käsittelemme palautukset mahdollisimman nopeasti, kun ne ovat saapuneet meille kuljetusyhtiöltä, mutta viimeistään viikon kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Kun olemme käsitelleen hyvityksen, menee maksupalveluntarjoajalta muutama arkipäivä hyvityksen käsittelyssä riippuen maksutavasta.